Tuesday, May 24, 2011

Haram Jadah

.... aku mcm nak tulis kat status FB tapi cam takut ade yg terasa. Kang makan dalam, abg gak susah. Kalau kat sini mcm takde org bace ja... hihihihi. Aku cukup bengang kalau ade org dok sibok2 mengatakan jenama ini haram... jenama itu haram. Okay let me specific... ade yg kata starbak tu haram, secret recipe haram... tak halal itu dan ini. Okay mungkin ade benarnye dan mungkin ade salahnye. Tapi pelisss lahh... boleh tak korang cukupkan solat 5 waktu tu dulu. Bukan aku nak kata aku nie alim sangatsss... aku ade gak tinggal solat kdg2.. Tapi masalahnye dok sebok kata itu tak halal ... ini tak halal... padahal solat tak penah takat solat jumaat je. Apakah itu? Yes... yang wajib itu yang perlu diwajibkan. Bukan ko nak mencanang yg ko terer bab halal dan haram nie. Aku akui jugak.. benda yang was was perlu ditinggalkan. Ya... tapi peliss la guna otak... sila cukupkan benda2 yang sah sah wajib dulu sblom nak mencerca orang lain pasal halal dan haram. Sekian !!!