Friday, February 6, 2009

Day One...

Day one... as I were born

Aku dilahirkan waktu malam... kat hospital universiti... kul 8.45 pm. Patut ah kulit aku ala2 america latin. hahaha... sebab lahir malam. :P. Lahirlah seorang makhluk tuhan bernama Mohd Faizal Abdul Ghani. Aku cucu sulung belah family ayah aku. So... kirer2 ditatang bagai minyak yang penuh la... sangat dimanjakan.. Sib baik aku x spoill. eceh.. hehehe.

Day one... as I in Standard One

Aku ingat lagy... dasar budak tak mau gy sekolah. Menangis2 tak mau masuk class. Issshh... aper yang aku takutkan aku tatau. On the first day, siap cikgu kelas aku.. Mrs Loke tarik2 aku suh masuk class. Aku dengan gaya superman... sebelah tangan pegang gate ofis sekolah.. sebelah tangan lagy Mrs Loke tarik. Wahhh... patut aku minat Faizal Tahir (ader kene mengena ke..haha). Last2 kudrat ku yang seciput itu berjaya dipatahkan. Terpaksa gak aku masuk kelas dan dilocked didalam 1 Kenanga.

Day one... as I in Form One

Ini lagy kes paling sadis... family belah mak aku buleh dikatakan semua masuk sekolah berasrama penuh. So... kunun2 nak mengekalkan tradisi. Aku memang tak mau masuk sekolah asrama. Sebab aku lebih selesa tinggal di rumah. Pada aku... sekolah asrama hanya untuk pelajar2 yang tak buleh belajar dirumah... perlu didisplinkan. Aku buleh jek belajar kat umah. Sibuk jek diorg ny. Aku pon dengan rase berat hati.. pegy lah. Tapi dengan plan mau duduk sehari jek. Jahatkan aku. hehehe. Lakonan mesti mantapkan... baru orang caye. So... esoknyer.. lepas ha bis waktu sekolah.. aku tak mai balik ikut bas sekolah pegy asrama. Aku naik bas Intrakota 18 balik umah dengan jayanya. Itulah kali pertama aku naik bas awam. Mandai2 jek aku ny. Dengan lakonan mantap... sambil menangis2... tiba dimuka pintu umah. Kata kena ragging... padahal mana ade. hahaha. Jahat aku ny. Tinggalkan baju berendam dalam baldi.. masam dah lepas 3 hari mak aku amik.

Day One... as I in kolej.

Aku gak jady orang pertama masuk private U dalam family. Semua bising. Ahhh lantak. bagy aku belajar mane2 same jek. Disitu jugak aku jumpe mamat poyo yang aku memang menyampah. Last2 sekarang... dier la jadik sahabat yang paling rapat. Itu orang tua cakap jangan lah tak suker orang sangat... nanti last2 kita jadik baik. Memang betul pon. Bro.. ko lah teman rapat aku n teman gadoh aku. Giler ahhh.. sentimental kejap. huhuhu.

Day One... as I in work

Aku keje kat SYABAS. Keje pertama yang betul2 setelah aku grad. Sangat nervous. Kat sini banyak mak2 orang n bapak2 orang. Wahh.. aku kan cepat mesra ngan mak mak ayah ayah orang ny. Kirer2nye aku lah menjadi anak pada semua orang. Masa last day... tak tertahan dowh air mata... Ishh... itu pon aku nak nangis gak. Buat malu jek. Tapi nak gak menyampaikan ucapan yang penuh syahdu itu. huhuhuhu.

Day One... as I back as student

Wahh... sangat penuh kelas aku ngan orang yang lebih tua dari aku. Keje semua best2. Pangkat pon agak2 besar la dari aku yang tah ape2 ny. haha. Tapi I enjoyed the class...

Till then..... cheerz.

No comments: