Friday, July 27, 2012

Rezeki Puasa 2012


Pertama - tama nak ucapkan syukur pada Yang Maha Esa, sebab masih bernafas di samping wifey n family tersayang. Sungguh~ Tak terungkap dengan kata2. Puasa nie kali kedua tanpa mummy tersayang disebabkan beliau menunaikan umrah. 46 hari lak tu pegi ~ lamanyaa... Last mummy pergy 2 tahun lepas. Tahun lepas tak pegy sebab sibuk dengan persiapan wedding aku. Alhamdullillah~ semenjak mummy retired nie tetiap tahun dia dpt mengerjakan umrah. Rezeki mummy and rezeki anak-anak dapat lah dia pergi. Rasanya dah dekat 5 kali kut dia pergi lepas pencen nie. Aku pon dah pergy 2 kali.. alhamdulillah.. i'm hoping kali ke-3 aku pergi, dpt pegy bersama wifey. :).

Oh yaa, nie dah masuk bulan ke-4, online business aku beroperasi. Memang sambutan begitu menggalakkan. Rasa nak menangis pon ade, sebab finally, I can do something that I loved and it was a success. I never expect it gonna grow this fast. Syukur, dapat lah belanja2 family, saving dan yang penting dapat membina rumah impian. Bila kira2 expenses rumah impian macam boleh beli satu lagi rumah aje. Huhuhu. Takpe, slowly.. tak boleh nak spend banyak sangat, pasal business nak kena expand. I learned a lot from my previous failure. Do something that we love and enjoy. Tak kira macam mana penat pon, kita akan buat jugak. :) .. Kadang2 memang penat, dah la aku asyik fly2 sana sini outstation, kerja di opis pastu kat umah, mengadap laptop. Tapi bila tengok duit dalam account, sejuk rasa hati... hilang penat semuanya. Wifey pon dah tensi bila aku asik suh dia check balance account. Hehehe. Motivasi kan.. kena la tengok duit. Daripada meroyan2 tak tentu hala kat FB ngan blog, baik buat bisnes. Siapa nak bagi duit riban2 tetiap bulan kan.. Hope takde la yang dengki lagi kut. Tak minta duit sesapa pon. Yang suke mengumpat dan menjaja cerita pon dah takde. Berkat doa nenek :)

Adik aku pon dah dapat surat untuk sambung master. Lepas aku menjadi cucu pertama Nek Melah dapat Master, pasnie adik aku lak.. Yeay~ adik beradik dpt master. I'm proud of u bro.. Insyallah lepas raya, dia akan start belajar.. Akan aku perturunkan segala ilmu aku nie, adik..

Okay, back to my story mory. Planning nya nak suh wifey resign dan operate business aku. Tapi tunggulah dulu kut, few years nanti, dah betul2 stabil... dah ade outlet dan aku yakin performance business.. barulah release semua pada wifey. Walaupun most of the thing, it was my idea and efforts.. tapi aku yakin wifey boleh take over sebab dia pon bijak macam aku. =p. Sekarang nie pon dah turunkan ilmu2 aku nie. Tak sesia dapat master n pengalaman sebagai PTD mmg banyak membantu aku. Ade beberapa business planning lagi dalam kepala otak aku neh. Cuma tunggu masa yang sesuai dan modal yang mencukupi baru aku akan reveal..Insyallah dalam tahun depan ke.. second business will start. Doa mummy dan sokongan family jugak. Amin2. Harap semua yang terbaik yaaa~ Muahs


No comments: