Monday, August 31, 2009

Kisah di sebalik drama melayu

... Lately nie aku tertengok pulak drama2 melayu kat RTM. Aiseh... ape la ke sengalnye aku nieh. Mak aku lah... suke sangat menonton... aku terpaksa la menonton skalik sebab ade satu jek tibi kat umah nieh. Aisehhh... Dalam beberapa drama yang aku tonton tuh ... ader lar beberapa babak atau conversation yang aku rase tah ape2. Aku rase nak pegi tulis skrip tuk diorg ajer. Tak realistik langsung. Huh !!! Aku mahu perbetulkan ...

Babak Satu

Perempuan : Sayang ... you pergy mane dua tiga hari nieh. You takde call pon I kan.
Lelaki : Sorry sayang ... Lately I busy dengan project2 baru. I tak sempat ... nak call pon kadang2 dah lewat malam. Takmau ganggu you kan.
Perempuan : Oooo... yeker. Okay.. I akan cuba memahami kesibukan you.

^%@@%&**$^*(%%*&$. Rase nak mencarut jek. Menipuuuuuuuu cam gampang !!! Mane ade pempuan yang akan begitu memahami macam itu. Selalunya pompuan tuh akan membebel sebab lelaki tuh tak call dia atau dia cakap lelaki tuh dah tak sayang dia. Chehhhh... propa jek drama melayu nieh.

Babak Dua

Lelaki : Awak nie kenapa ? Terjerit2 macam orang gila tengah2 malam nieh. Awak tak malu ker dekat jiran2 sebelah ah ? Awak nak bagi satu kawasan nie tau ape masalah kita ?
Perempuan : Memang saya dah gila !!! Saya nampak abang dengan betina taktau malu tuh siang tadi. Itu abang nak nafikan lagy.
Lelaki : Sayang ... abang tak pernah keluar dengan pempuan tuh. Sumpah sayang.

#%&^**(&%$#^*(&^%$#. Lagi cam gampang !!! Macam mane lelaki tuh tau bini dia maksudkan pempuan mane. Bodo !! Bodo !! Bodo !!. Kalau dah tak suka cakap je lah. Haihhhzzz ... harus pulak menipu. Tapi taktau menipu. Bodo lagy... sangat okay.

Babak Tiga

Senah : Assalamualaikum Kak Limah
Kak Limah : Waalaikumsalam ... eh Senah, bawak ape nieh? Ape la susah2 nyer..
Senah : Eh... takde aper sangat bawak juadah berbuka puasa. Pengat pisang jek nieh. Buat lebih tadi.

$#^*$%&(*(*^%$#. Aaaaaaaaaaaaaa.... sengal !! Sengal !!!. Kak Limah tu sebenarnye dah nampak benda alah yang si Senah bawak tu adalah pengat pisang. Harus ke tanye ape benda lagy. Nie same dengan kes aku ... selalu jerk makcik dekat umah aku nie tau aku balik opis pukul bape. Dia lagy mau tanye... Faizal ... baru balik keje ker ? Theeeeeeeeeee... soalan lain buleh dak ? Haissssshhhh....

Mari menulis skrip ... Daaaaaaaaaaaa

1 comment:

maz said...

kakakak...aku stuju dowh...lg2 dialog first tu...sesungguhnya ko amat memahami wanita...tahniah diucapkan kpd anda...kalau kata pompuan tu tanak bebel2 pon, dia takkan kata dia memahami kesibukkan si lelaki...bodo btol!!