Thursday, July 30, 2009

Tanda Peace

Aku tak faham kenapa biler orang nak ambik gambar kena tunjuk jari tanda peace. Sampai hari nie aku masih tertanya2 dan aku masih tak dapat jawaban. Biler aku tengok orang bergambar tunjuk jari peace aku rase nak marah. Tapi aku tak marah orang tue sebab bukan jari aku yang tunjuk peace kan. Aku pendamkan perasaan marah dan beri kemaafan pada orang tue. Tapi aku takde kuase memaafkan orang tue... sebab aku bukan seorang yang pemaaf. *eh ape aku merepek nie. Pokoknya... aku memang rase sakit hati orang tunjuk tanda peace biler ambik gambar. Bawah nie aku rase sebab2 lelaki/perempuan tue tunjuk tanda peace :

1 - Orang tue dah taktau nak tunjuk tanda ape lantas tunjuk tanda peace. Kalau tunjuk jari tengah jadik isyarat lucah pulak kan.

2 - Cameraman suruh tunjuk tanda peace. Tapi masalahnye ader ker cameraman suruh buat peace untuk semua gambar. Dah takde posing lain ke. Macam aku slalu posing di atas lantai ker... di atas sofa ker tapi jangan didalam bilik air sebab nanti orang ingat kita baru lepas berak. Berak kan bau busuk. Tapi kenapa kena bau berak selepas berak kan.

3 - Orang itu adalah seorang terencat akal. Aku rase dia mengalami kerosakan mental kut. Tue sebab tak dapat berfikiran waras untuk buat tanda lain. Buat la tanda ke bintang ker... tanda ke bulan ker... tapi jangan lah buat tanda fire autroman sebab nanti orang ingat kita terencat gak.

Cukup lah takat nie reason aku. Kang panjang berjela lak biler aku buat tanda peace akan dikutuk. Tapi aku tak pernah buat tanda peace weh. Kalau aku buat gak maknanye tak lama lah lagy tuh... till then ... peace world yo !!!

1 comment:

Dorapah said...

Selepas membaca entry neh aku adalah sgt sentap!!! pasneh jika ditakdirkan Allah aku amik gambo ngan ko aku akan buat tanda peace ngan jari kaki lak...