Saturday, August 2, 2008

Life Miserable

Hi, this is my first blog ever I publish. Well, let me intro bout myself first. Panggil jer Peh sebab my frenz used to call me that. Apsal Peh? Seingat aku namer Peh tu memuler dipanggil oleh kawan baik aku masa kat kolej dulu tahun 2006. Tapi mamat tu dulu aku pon tak berape berkenan sangat sebab dier cam poyo. The best thing, dia ler aku nyer member baik n rapat sampai sekarang. Tak sangka pon sbnarnyer kitorg boleh rapat. Just thank God I have close fren yang always be there whenever I need someone to talk to.



Ok back to my life. Aku nie kira beruntung sebenarnye sebab dapat keje kat one of the success company kat dunia nie. People always asked me… Hey dude, how come u get to work there… Eh beb, ko keje sane sure pakai orang dalam kan… That kind of questions. Argghh, sakit hati dowh… macam aku nie tade degree or aku nie cam bangang jer. Well, people.. biase la kan. Takpe, biar le orang nak pikir aper. Malas aku nak terangkan.. dah rezeki aku kan. Family aku selalu ingat cam keje kat company besar nie best giler, gaji banyak etc etc. It might be true in certain aspects. Tapi yang sebenar benarnye aku adalah sangat tak happy. Sebab aper? Satu, aku kena keje malam. Mesti orang cakap.. eh aper salah nyer keje malam.. best aper. Oh God, u just dunno how terrible working in nite shift. Cuma orang yang keje malam jer tau camne seksanye. Dah la aku nie jenis tak leh tido siang sangat. Sometimes kan, 3 jam jer tido. Tak ker aku akan ngantuk giler malam kang keje. Dua, gaji tak lah besar mane pun. Cukup lah untuk aku sorang duduk kat KL nie. Nasib aku stay ngan family, save skit. Tuh pun still orang kata.. eh ko duduk ngan family mesti dapat saving banyak kan. Cuba korang kire nak bayar kete myvi aku dah berape, nak bayar MARA n PTPTN lagi. Pastu mesti nak kena bagi duit gak kat mak aku. Adik aku lagi yang tengah belajar. Tak banyak pun sikit kena bagi. Bil bil lagi… minyak kete… belanja harian tambah credit card lagi. Perghhh… sampai rase nak nangis sometimes asal ler negative bajet aku nie. Caner nak kawin nie? Lambat lar lagi kut.. mak aku pun tak force sangat. Yeler.. aku kan baru 25… bukan 35 kan. Yang ke-3, member member baik aku pun dah tak ramai sangat kat department aku nie. Ader la tinggal seekor dua. Ader yang dah resigned.. ader yang tukau department.. aku jer yang dah setahun lebih keje sini atau lebih specific dah 9 bulan keje malam. Aku kan orang yang suker bercerita tentang masalah aku.. kisah hidup aku… maner ler orang nak dengar sangat melainkan orang yang paham aku. Kawan mase senang ramai memang ler banyak… maser susah boleh dikira ngan jari. Tuh sebab skrang aku sangat berhati hati memilih kawan. Fuhhh.. and yang ke-4… manager aku pon tak best. Asik cari silap aku lately. Tah ler maybe silap aku ker ape ker… dier tak bagitau pun.. member aku yang sampaikan without she knows. Apa salahnyer bagitau aku dan aku leh betulkan silap aku. Nie pegi cakap belakang aku apsal. So not professional. Banyak lar lagi, tapi yang 4 benda nie sangat tak best. Kalau ader rezeki harap la aku dapat keje best skit kan.



Hidup aku nie orang selalu ingat macam best jer. Tapi yang sebetulnya Tuhan jer tahu. Aku memang ader awek yang cun.. baik. Tapi dia sensitive sangat.. sampai aku naik pening dan kena very careful nak cakap anything. Aku tak jemput dier pun jadi satu masalah. Aku dah janji nak jemput kul 10 malam.. tapi tibe-tibe call aku jam 7 suruh ambik kata dah boleh balik. Mase tu aku kat Kajang dengan member aku dan baru je sampai sane. Takkan la aku nak patah balik yang akan ambik mase sejam and ambik dier. Kalau aku sorang takpe ler.. nie ngan member aku. So, aku ker yang salah nie? Mula lar start cari jalan nak gaduh kan. Susah kan jadi boypren nie. Nasib lar aku nie jenis yang sabar gak and ngaku jer ape ape salah walaupun aku memang tak salah. Family lak.. aku ader sorang adik dan mak aku yang tersayang. Ayah? Dah lamer dier meninggal sebab luekimia… mase aku darjah 6. Sedih sangat tade ayah nie… takde orang leh guide aku jadi lelaki yang baik dan sempurna. Kadang-kadang aku rase rindu sangat ngan ayah aku. Aku still ingat kata-kata dier time dier marah ngan aku… kalau ayah ko nie dah tade.. baru tau macam mane langit nie tinggi ker rendah. Masih terngiang-ngiang lagi ayat tu. Peh… sabar yer.. ko leh harungi hidup nie walaupun tanpa ayah. Tah.. macam tade aper yang best pon life aku nie. The more you think.. the more problem comes.

1 comment:

Dorapah said...

Lex.. aaa peh see at the bright side.. ceewah..
Jgn risau.. aku still sayang kat ko..