Tuesday, August 26, 2008

bandung




















At last the day that I am waited for arrived. Haha. BANDUNG. Dengan duit yang secoet aku bawak nie dengan harapan boleh bawak balik banyak barang. Huhuhu. Aku tak kirer tak cukup duit pon aku pinjam ngan mak aku. ahaha. Aku dah bgtau mak aku awal2 nak gak pinjam duit dier kalau aku ader banyak benda nak beli. Sampai kat LCCT tu orang punyer ramai. Dah banyak mamat n minah indon. Rase cam sebahagian dari diorg ajer.. Haha. Duduk situ tggu sampai kul 10.30 tetibe di announce kan flight delay. AAdoii... kena tggu lagik pulak. Ish rimas tul menunggu2 nie. Tak kisah ah delay setengah jam jer. Tak sabar betui aku nak bershopping. Tepat jam dua waktu tempatan or kul satu waktu malaysia aku sampai kat bandung airport.

Day One
Sampai jer kat situ nmpk sign board factory outlet. Mak aih dah excited aku even though nmpk sign board ajer. Haha. Airport kecik ajer. Tak ler beso mane. Tapi cam ok la for small airport. Jangan lah expect cam KLIA. Ishh memang ler sangat2 lain. Sampai ajer kat muka pintu tuh dah nmpk bibik2 yg penah keje kat umah nenek aku. Ler... ramai nyer dtg menunggu. Macam sambut orang baru balik Mekah ajer. Dah la camtu... diorg pi bawak ole2 dari Jawa. Dah penuh satu beg Kak Lin yang beso tue. Belum start shopping dah penuh satu bag... ape citer nyer. Muahaha. Nak naik van gy Hotel or namer kat Bandung 'angkutan'. Giler betui abg Zam nie... ader ker dier pi sewa satu angkutan ajer... Lepas tu sumbat 16 orang ngan beg2 beso tuh. Mak aih... cam ikan sardin rasenyer. Sewa nyer 100 000 rupiah ajer or RM37.50. Tapi dier pi sewa satu jer... dah kena saman lebih muatan. Kena saman dah 200 000. Ler... sengal tul. Bukan ker dah overpaid. Hish mmg tau abg Zam nie tak leh jadik organizer. Sampai saner dok cari hotel. Pi hotel first cam tak best lak. Pi ler hotel kedua.. entah ape namernyer luper aku. Itu pon dok sehari jer sebab dah full. Gatai tak nak booking lagik. Tapi dekat gan Pasar Baru ngan Mall. Kitorg pon gy ler shopping2 skit kat Mall cos Pasar Baru tutup cepat... kul 6. So pegi carik hotel tuk esok2 jela. Dekat Mall ajer dah abis baper juta rupiah. Hish.. beli tshirt ajer dah lebih sepuluh. Sebab murah giler n good quality. Summore its branded lagi. Padahal mall tuh kecik ajer... dua tingkat ajer... lamer duk situ tempat yg samer... guys department. Malam... cam biase gy makan nasik padang. Ari2 makan nasik padang. Sedap pulak rasenyer.

Day Two
Pepagi dah terjaga. Ingat dah kul 9 rupernyer baru kul 6. Kat saner kul 6 dah cam kul 9 pagi. Terang benderang. Ish... bangun jela dah excited kat sini. Pi breakfast kat tkt atas. Not bad their foods. Paling sedap air susu. Aku pon tak tau apesal sedap pulak susu kat saner. Nak gy tukau hotel lagik. So gy hotel Jelita. Cantik hotel tuh. Selesa laa... tapi takde la cam hotel 5 star kat Malaysia kan. Dekat ngan Istana Plaza Mall n Pasar Baru gak. Lepas ajer check in kat hotel dah pi makan pastu gy Pasar Baru. Pasar Baru tuh ader 7 tingkat. Kedai2 rapat2 lak tuh. Mak aih cam rase gy pasar chow kit. Tapi banyak tul benda leh beli. Aku dah pi meround satu pasar baru tuh. Aku, bro ngan si Zuhrie... dok melilau carik benda2 nak beli. First2 aku dah nmpk comforter. Mak aihh... sedap tul kain dier. Louiss Voutone lagik... "betul ker eja nie" haha. Aku pon terus jer beli. Ingat nak beli 3 ker 4 tapi memandangkan.. aku nak naik flight aku beli satu ajer. huhuhu. Balik naik beca. Kitorg balik awal sebab nak gy Mall yg beso tue. Naik beca mase nak naik bukit boleh lak putus tali roda beca tue. Mak aih berat sangat ke aku ngan Zuhrie. Sianlak aku tgk pakcik tuh menolak. Tapi memandangkan aku penat. Aku buat bodo jer. Sampai hotel cepat2 letak barang kat bilik rushing pi Mall. Mall tuh agak mahal la kalau banding ngan Mall yang semalam. Tapi sunglass not bad prices. We can get half price compared here. Malam makan nasi padang gak... tapi ayam dier sedap giler. Macam best lak diorg masak walaupon makan tepi jalan jer.

Day Three
Pepagi dah bangun. Breakfast anto kat bilik. Perghh makan cam orang malas... makan atas katil. Ari nie whole day nak kuar naik van hotel yg dah disewa. First gy Kawah gunung berapi. Jauh la gak.. dekat sejam sampai saner. Dalam perjalanan singgah strawberry farm. Aku ambik gambo jela. Tak kuase aku nak berpanas petik strawberry. Sampai jer kat Kawah... mak aih jalan cam gy Cameron. Naik bukit. Dah ler jalan berlubang2. Nasib van tuh van baru... Kalau tak baik jalan ajer. Tapi cam jauh sangat pulak nak ke atas. Sengal. Menarik kawah dier. Tapi bau belerang sakit idung ku ini. Sangat menarik tgk pemandangan situ. Aper lagik... posing ahh... depan kawah... belakang kawah... depan pokok... belakang pokok. Habis tiap sudut berposing. Pastu gy Jalan Chilampes.... pastu gy Jalan Riau. Mak aihh... kat Jalan Riau... banyak tul benda nak beli. Ader ker abg zam kasih 15 minits jer. Giler aper... aku dok situ sejam... tapi 2 factory outlet jer dpt pi. Kang dier bising lak. Tension aku... patut kena dok sehari saner. Coz banyak tul factory outlet sane. Aku memang akan datang lagi Bandung next year. Bawak duit banyak2. Pastu gy Pasar Baru balik. Mak aku nie sibuk nak beli telekung lagik. Dah beli 30 semalam tak cukup lagik kut. Sampai hotel dari pasar baru dok siap2 nak pi mall. Adik aku nak beli spek giorgio armani. Aih nyesal lak aku tak pinjam duit mak aku lagik. Spek tuh rm 380 jer. Kat sini over rm 500. AIh.... takper next year aku mai gak. Balik hotel nengok bilik dah banjir. Mak aihhh... pagi tadik takde air... luper tutup paip. Mane nak ingat. Habis satu bilik. Yang best beg mak aku jer kena sebab dier yg tak naik kan beg dier atas meja. AHahaha.. sian sian. Dah tukang bersih tuh bawak kain lap muka jer.. nak gy lap pastu perah dalam bilik air. Takde mop ker ? Astaga... dekat 40 minit nunggu dier abis.

Day Four
Alerrr.... nak kena balik dah. Sedey.... Rase nak stay situ nak bershopping. Takpe lah next year kay... I''ll promise this time ill bring more cash and spend like there is no tomorrow. Eceh... Bandung... wait for meeeeeeeeeeeeeeeee

3 comments:

maz said...

show some pic la peh....baru la semangat aku nak p...aku dgr brg2 ko dok shoping..teruja ni..adeh..

Pehchai said...

Dah.. aku mengupload pic di atas permintaan ko.. Tengok ah puas2.

maz said...

peh....i dont wanna see u..i wanna see d place...and the stuff...muahahahaha..:P