Tuesday, August 19, 2008

Wang Aku

Ader tiga hari lagi aku nak pi Bandung. Aku memang tak sesabar rasenyer nak pi. Satu sebabnyer aku tak penah pi saner. Dua nya sebab nak perabiskan duit yang memang sikit nie. Sedih tul ahh duit saving dah habis aku keluarkan buat bayo utang. Balance tinggal 50 hinggit jer. Sedih sangat sebab terpaksa kuarkan duit yang mmg tinggal sikit tue. Tue pon duit nenek aku bulan nie dah tak bayor sebab memang dah takde. Penat aku pikir mane nak korek sebab aku tak suke if utang tak bayor nie. Dah abis dah korek2 pon still ader yang tangguh. Mencikkkkkkk.... Nape duit cam air. Memang aku sometimes aku ngaku aku agak boros jugak tapi sebenarnyer payment yang aku nak kena buat tue tak termasuk shopping adalah tinggi. Nak ikut2 kan shopping pon sebenarnyer tak mencukupi tapi aku paksakan jugak. Yelahh takkan tak nak beli baju ker tuk diri aku yang dah penat bekejer cam burung hantu nie. Utang card credit jangan cakap lah. dah melambak. Tue pon bukan beli barang tuk aku. Untuk isi minyak ajer ngan bayor bil2. Penin pale pikir aper nak buat nak cover utang. Tapi orang duk pikir gaji beribu ribu ingat tak yah bayor ape2 agaknyer. Bodo !!! Cant u calculated yourself how much living expenses in KL. Nie pon bertuah sebab duduk ngan family. At least save gak la duit nak bayor sewa umah yang dah tentu kat PJ nie maner ader murah2. Semua pon dah dekat 1K. Itu pon dok umah flat or apartment jer. Nak dok Condo.. ahh tak yah berangan nak dok umah bawah seribu. Gerammmmmmm naper la orang pikir aku nie banyak sangat duit. Minyak kete ngan bayor installment kete jer dah separuh gaji aku. Tau tak bodo !! Korang memang la senang cakap tak yah shopping. Simpan duit. Ko nak kawin esok2. Kepala hutak ko!!!!! Aku beli baju dah baper bulan nie... sehelai ajer. TAU TAKKKKK !!!!! which is RM 50 ajer. Nape nak sibuk tau mane duit aku pegi. Boleh kirer sendiri bape hinggit nak kena bayor. AHhhh... pade sesape yang pandai cakap tue sebab diorg tue tak der aper expenses sangat. Itu sebab pandai ajer becakap. Duduk tak dengan family. Abis aku nie kalau kuar makan dengan family takkan aku nak suh mak aku bayor pulak. Itu pon sometimes dah dekat ujung bulan dah memang sengkek sangat, mak aku yang bayor. Itu pon Tuhan aje lah tau ... rase nak nangis ader... nak meraung pun ader. Malu lah... gaji agak besar pastu tak cukup lagi. Mak aku yang keje kecik ajer.. pangkat kecik mampu sekolah kan anak 2 orang. PRIVATE UNIVERSITY lagi tau. Aku buat2 tak malu ajer mintak mak aku duit kalau dah memang sengkek nak mampus. Padahal dalam hati... Tuhan ajer yang tahu. Aku nak gak mak aku bersenang lenang. Memang sekarang family aku nie tade masalah duit. Tapi the thing is my mum still using her money even though she had retired. Wat the HELLL !!! Goddd... Please.. Guide me with something. Show me the way to get money out of this f****ing life....

No comments: