Wednesday, August 20, 2008

MBA vs MM

Semalam Ima dok mai ketuk kerusi aku. IShhhh... boss aku nie suke sgt mengetuk kerusi aku. Dah la aku tengah layan chat ngan lagu. Nasib baik dier tak nampak. Ahahaha. Dah dua tiga hari aku dok sibuk tanye dier dah tanye lom kat Liza pasai aku nak amik master nie. Dia asik cakap tak sempat cakap. Smalam baru lah dier bgtau resultnyer. And as I predicted Liza tak bagik coz dier nak fair to her staff. Tak nak orang lain dok mengata dier tak fairlah. Macam kes Sara dulu. Dier berenti pon coz have to choose between job and mba. Tapi dier anak orang kaya... tak kisah ler berenti biler2 mase pon. Aku nie ha kang gatai berenti sape nak bayor utang yang memang dah melambak tu. Tension aku. Aihhh aku memang nak class on weekdays sebab senang sikit. Memang la class weekends tu tak rushing. Tapi aku nak gak balik kampung ker... gy jenjalan ker... berehat kat umah ker... Tapi bile pikir2 balik takpelah... sebab its adviseable to take only two subjects per semester. So aku amik ari Sabtu lah petang untuk dua subject tue kan. Maksudnyer class sabtu petang jela. Takpe ler only two years ajer. Kang takkan nak tangguh pulak. Tak tau ape lagi akan jadi tahun depan ker. Nak tangguh2 lagi tak kuase aku. Dah la setahun tertangguh. Patutnye akhir tahun lepas nak start kat UKM. Tapi aku cam sian diri aku ngan diri Jay tue. Sebab kitorg nie sebenarnye sgt2 lah busy dengan hal personal masing2. Dah kitorg nie anak sulung. Canernyer? Mesti responsibility nie banyak. Tapi ader org2 yang bodo nie ingat aku sesuker ajer nak membusykan diri. Cuber korang dok sebulan kat umah aku. Baru tau caner idup aku. Bangang! Tapi tak kisahlah at least life teach us how to be more matured kan. Aku memang nak amik master ngan kawan karib aku nie. Sejak degree lagi kitorg memang dah promise nak amik sesame. Bukan aku tak boleh amik sorang. Tapi like I said... we suits each other very well. Subjects yang banyak bace2 selalunyer dier lebih expert. Kalau yang calculation aku lah lebih baik dari dier. So end up... kelemahan kitorg dah di cover seelok2nya. Lagipun dier mmg tolong aku macam die tolong diri dier jugak. Aku rase mcm ehhh... we are different races... takde pertalian darah pun. Still he can do macam tue. Terharu aku... thats y aku tak berkirer sangat ngan dier. Aku rase aku 99% akan amik MM for Saturday class. Nie nak tunggu ngan mamat tu punye keputusan. Dier mmg boleh buat weekdays sebab dier ANZ nyer timing. Masalahnyer aku. Nak rotate lagik. Ape2 pon aku harap boleh buat ngan dier. Tapi kalau dier dah rase nak seperate aku just pikir nanti we all grads sesame gak kan. Insyallah...

No comments: