Tuesday, March 31, 2009

Billings

Aku dah taktau nak buat ape. Dah kul 6.15 am kat ofis lagy. Bukan tak nak balik. DKK sibuk suh stay walaupon backlog dah sangat rendah. Dari tadik dok bace blog yang Paten bagy. Nak pecah perut aku bace. Tambah ngan buku criter yang dia bagy. Berikut sedutan...

.... seorang budak perempuan disuruh menjadi babysitter untuk seorang kanak2 yang sangat annoying. Mereka nak main eja terbalik. So... kalau cakap ayam... kena eja m-a-y-a.

Paham?

Tak paham... lantak. Malas aku nak explain.

Awal permainan... perkataan dipilih senang2. Tetapi budak perempuan tuh boleh kurang markah dari budak kecik tuh. Ditambah budak kecik tue suke sangat gelak2 ejek budak perempuan tuh. Dah tentu bengang. Ader ker budak kecik tuh leh memperkotak kasutkan budak perempuan tuh.

Budak Kecik : Kak... eja walaubagaimanapun.

Budak Perempuan : *cilakak. Susahlah perkataan tue !

Budak Kecik : Muakakakaka. *suis annoying dipasang. Ha... cepat kak !! Giliran akak.

Budak perempuan tuh mula ah pikir perkataan yang sure budak kecik tu tak leh eja. Ha... memang betul pon. Budak kecik tue melalak bagai nak gila lepas budak perempuan tu mengejek dan mentertawakan dia macam hawau. Tapi... budak perempuan tuh kena gak isytihar budak kecik tu pemenang walaupon markah dia lagy rendah sebab budak kecik tuh ugut nak ceritakan budak perempuan tuh yang buat dia menangis.

Cilakak... taktik kotor.

Lantak ahh ko budak kecik... tetap ko tak boleh eja "Idgham Maal Ghunnah"....

2 comments:

dust said...

dulu aku suh ko baca blog tu tanak..belagak..riak..takabur..
ekekeke.. skang ko tau la kenapa aku gelak sorg2 kt ofis dulu. ekekeke..

maz said...

aku tau blog mana..aku tau aku tau...