Sunday, March 8, 2009

Salam Takziah

Hari nie dapat panggilan mengejut dari Kak Liza.. seorang kakak yang rapat dengan aku mase di Syabas dulu. Telefon mase tuh pagy lagy.. aku tengah mamai angkat fon.

Peh : Helllo...
Kak Liza : Hello... faizal.. kak liza nie.
Peh : Ha... yer kak.
Kak Liza : Sorry telepon pagi2 mengganggu. Akak nak bagitau nie. CC Zul meninggal. Akak baru on the way nak gy umah dier.
Peh : Hah !! Inallilah...

... Aku bangun dalam mamai2 tu.. mandi n terus pegi Setiawangsa. Aku pegy umah CC Zul last sekali raya... 2 tahun lepas. Dah lamer tak jumpe boss aku tue.. tup tup meninggal. Adeh.. teringat memori bekerja dibawah dier. Boss yang paling sporting. Selalu bergaduh dengan dier.

CC Zul : Peizal... Ko baik stay ari nie. Aku nak balik ny. Voucher melambak nie.
Peh : Eh... Mane aci camnie. Saya nak balik gak. CC buleh balik.

CC Zul : Peizal... Ko nak gy Padang Besar tak.. Ko kata nak shopping. Baik ko ikut ah. Bebudak nie ikut. Nak aku reserve name ko.
Peh : Nak laa cc.. Dah tentu saya nak abiskan duit. OT bulan nie melambak ah. CC ahh suh balik lambat ari2. Penat ahh.
CC Zul : Ko nie banyak cakap pulak. Ko tak nak duit ke?!

CC Zul : Peizal... Ko incharge majelis Raya tahun nie. Aku nak buat sesi karaoke.
Peh : Alllaa... CC nie macam takde orang lain pulak. Cari ah orang lain. Malas Malas.
CC Zul : Ngengade ko... buat jelah. Ehh.. aku mcm ader dengar suare ko. Sedap gak ko nyanyi. Ko nyanyi ek skali.
Peh : Ehhh.. tak kuase ah. Memandai cc nie. Dah dah.. saya incharge jek. Tak mau ahh menyanyi depan orang. Nervous.

CC Zul : Peizal... Ko nie dah kul satu lebih nie. Jom jom gy semayang jumaat.
Peh : Nak pegy la nie. Tunggu cc ah nie..

Peh : CC... biler nak pegi jalan2 lagy nie. Selalu last minute nak pegy baru bgtau kan. Macam saya chop duit jek.. jam jam tuh nak duitkan.
CC Zul : Ahhh.. aku mmg selalu last minute. Ko kalau takde duit mcm aku taktau... selalu mintak mak ko kan.
Peh : Wah wah.. biler masenye. Memandai cc nie.

CC Zul : Peizal... Aku rase cam sedih ah ko nak keje tempat lain. Ko tau tak bulan depan aku baru nak mewar2kan nak bagi ko something. Ko pon tau ko pekerja paling bagus sini. GM pon dah setuju.
Peh : Alllaa... cc nie. Saya dah nak chow baru sibuk nak bagikan.
CC Zul : Ko nak kena lepuk ngan aku ke? Ko baru masuk kewangan dua bulan je kan.
Peh : Ahhh... cc nie sikit nak lepuk. Takpe lah cc... takde rezekikan. Mane tau lepas2 nie saya masuk Syabas balik kan...

Peh : CC saya nak balik sharp 5.20. Saya sangat malas... nak tengok Mutiara Hari.
CC Zul : Hish.. ko nie tak abis2 ngan citer tu. Esok ko jangan ngengade nak balik awal.
Peh : Encik Zul.. crite tuh tetiap ari lah kecuali Ahad. Okey ari Ahad .. saya stay. Ahahaha. Bye cc..

CC Zul : Peizal.. ko dah confirm nie. Belanja la aper2. Bebudak nie confirm tak belanja aku ape2 pon
Peh : Eh.. bawak lah bersabor. Gaji ujung bulan. Kan saya cakap cukup bulan satu department buffet nasi beriyani. Dah order tau

CC Zul : Ehh.. sedap ah nasi beriyani ko nie. Mane ko order. Aku amik dulu ah.. tak kuase aku nak tggu time rehat. Banyak ko order. Buleh panggil tetiap tingkat.
Peh : Dah kata nak belanja semua... Tak tau kan biler lagy nak belanja. Biar ah sekali jek.

CC Zul : Peizal... Ko keje baik2 tau. Ari nie last day ko kan. Jangan sia2 kan hidup. Ko mude.. pandai.. rajin.. toksah ah dengar benda2 nyamuk nie. Kalau ko rase tak best keje IBM tuh... datang balik Syabas nie. Pintu sentiasa terbukak...
Peh : CC nie.. cam saya nak gy obersea. Jangan ah cakap camtu. Kang nangis kang.

...... Salam Takziah buat keluarga Encik Zul... Semua dah tinggal memori. Tetapi di rumah cc tadi jua aku juga bertemu dengan seseorang yang pernah hampir bertakhta dihati aku... memori gak.. makin cantik..

Peh : oi.. cik eja.. oo eja.. tak nampak aku ke.
Eja : Ehh Peizal... *senyum*
Rakan aku yang aku dah lupe name : Ko nie.. nampak eja jek. Aku ko tak nampak kan.
Peh : Hehe.. *wink*wink*

3 comments:

Dorapah said...

Aku tau ko nampak sapa...
jgn pepandang lelama peh..
dah jadi bini org k...

Anonymous said...

aku mengucapkan takziah pada ahli keluarga cc.... buat dorapah, aku jua megenali mu.. aku tu nak mengorat tak bagi.. hehheehe

Dorapah said...

akakka.. mr Anonymous.. sapa yg tak kasi ko ngorat aku tuh.. akakakkak..reveal sket identiti.. tak kenal maka tak chenta..